Artmia Apk

Artmia Apk

Latest version 1.0.0
04 Jan 2024

Older Versions

Apk Infos

Version1.0.0
Rating5.0/5, based on 1 votes
Size‎13 MB
Requires AndroidAndroid 5.0+ (Lollipop)
Author's NotesOfficial app of the Artmia project

About Artmia APK

Artmia APK Download for Android
Artmia APK Download for Android

Description

Artemisia Gentileschi è da qualche anno diventata un simbolo: le sue opere raccontano la storia di donne coraggiose, capaci di lottare a costo della propria vita per dimostrare di esistere e la vita stessa dell'artista ne è un esempio. Non deve essere stato facile per Artemisia affermarsi come pittrice in un mondo che non permetteva alle donne di frequentare scuole di arte; non deve essere stato facile per lei affrontare un processo (era stata stuprata del pittore Agostino Tassi, amico e collega del padre) per proteggere sè stessa e il proprio diritto di decidere.
In nome di Artemisia si è svolto il progetto di comunicazione rivolto agli studenti di una rete di scuole secondarie superiori che utilizzerà principalmente il metodo del laboratorio e della produzione di contenuti, progetto realizzato da Mandragola Editrice e dall'Associazione A Mano Disarmata, finanziato dal Dipartimento per le Pari Opportunità della Presidenza del Consiglio.
Il tema dell'arte come possibilità di emancipazione da degradanti stereotipi di inferiorità legati al genere e da atteggiamenti di sottomissione assoluta al potere maschile dominante ha ispirato il progetto di comunicazione. A tutti gli studenti sono stati forniti strumenti per analizzare in maniera sistematica l'attuale linguaggio utilizzato sui più comuni social media. In particolare la riflessione ha riguardato il linguaggio a connotazione sessuale negativa nei confronti delle donne e sulle frequenti giustificazioni di azioni violente. Si è affrontato anche il tema delle "vittimizzazioni secondarie" delle donne abusate. Il meccanismo in basa al quale i carnefici diventano vittime, ribaltando responsabilità, e infine dell'uso di immagini degradanti e oggettivanti del corpo femminile. Il fine è realizzare una sorta di catena di conoscenze comuni sul rispetto della donna, a partire dal linguaggio.

Latest updates

What's new in version 1.0.0

prima versione

How to install Artmia APK on Android phone or tablet?

Download Artmia APK file from ApkClean, then follow these steps:

Update Phone Settings

  • Go to your phone Settings page
  • Tap Security or Applications (varies with device)
  • Check the Unknown Sources box
  • Confirm with OK

Go to Downloads

  • Open Downloads on your device by going to My Files or Files
  • Tap the APK file you downloaded (com.mandragola.artmia-v1.0.0-ApkClean.apk)
  • Tap Install when prompted, the APK file you downloaded will be installed on your device.

Older Versions

1.0.0 (1)13 MB

Questions & Answers

Q: What is an APK File?

A: Just like Windows (PC) systems use an .exe file for installing software, Android does the same. An APK file is the file format used for installing software on the Android operating system.

Q: If I install an APK from this website, will I be able to update the app from the Play Store?

A: Yes, absolutely. The Play Store installs APKs it downloads from Google's servers, and sideloading from a site like ApkClean.net goes through a very similar process, except you're the one performing the downloading and initiating the installation (sideloading).
As soon as the Play Store finds a version of the app newer than the one you've sideloaded, it will commence an update.

Q: Why ApkClean.net can guarantee APK 100% safe?

A: Whenever someone wants to download an APK file from ApkClean.net, we'll check the corresponding APK file on Google Play and allow user download it directly (of course, we'll cache it on our server). If the APK file does not exist on Google Play, we'll search it in our cache.

Q: What are Android App permissions?

A: Apps require access to certain systems within your device. When you install an application, you are notified of all of the permissions required to run that application.

Don't hesitate to contact us if you have any questions or concerns.

(*) is required